четвртак, 28. март 2013.

Pišemo kredom!

Danas mutimo!

Još ovde ste čitali o poklonima koje sam dobila od Marine. Između ostalog- časopis Do!ts, i u njemu gomila dobrih ideja. U gomili- kako napraviti masu za školsku tablu. Dopalo mi se tada, ali sam sve zaturila i prilično zaboravila. E, a onda su na Pinterestu počele da se pojavljuju ideje i ideje i predlozi i predlozi i vikali su: "Napravi smesu, Ivo! Napravi!" I ja, šta ću, napravim.

Nađem časopis, liznem prst, nađem stranu i krenem.
Recept kaže:
- smesa za gletovanje
- akrilna boja (ovaj put crna)
- voda
- stara mutilica kojoj ste rekli ćao! u kujni
- četka za slikanje a la Kinezi
- limene kutije ( Marina je boju nanosila na saksije)

Smesa za gletovanje: omiljena radnja boje i lakovi. Akrilna boja: knjižara. Limene kutije: stara od sveće iz dolar  radnje i lepalepa iz DM-a. Od brzo pojedenih i razdeljenih bombona, radi što bržeg posedovanja kutije. Ko mi ne poznaje strast, pick a tag ;)
Ok, vraćamo se na mućenje! Dakle, za početak nam je potrebna smesa za gletovanje, boja, mutilica i voda.
Istisnula sam boju u smesu, pa dodavala malo vode, dok nisam uspešno pomešala. Sada, dok ovo pišem, zaključujem da sam mogla napraviti još ređu smesu, ali je u redu i ovako.
Bitno je da nemate grudvica i da je masa dovoljno gusta i dovoljno retka da se može lepo naneti četkicom na površinu.
Kada nanosite boju na površinu, radite to u dva sloja. Prvi put recimo vertikalno, drugi put horizontalno. Posle prvog prelaza, ostavite da se potpuno osuši, pa mažete drugi put.
Evo ih kutijice. Suše se, još malo pa spremne za drugi sloj.
I evo je! Od kutije od bombona sam napravila kutiju za krede.
Pa sam malo mazala po podmetačima od plute i po teglicama. Ali o tome ćemo drugi put :)
Kako je vama uspelo? Jeste li se umazali?;)

21 коментар:

  1. Nisam se jos umazala, ali planiram uskoro :)

    ОдговориИзбриши
  2. obavezno ću pokušati realizirati ovu ideju!

    ОдговориИзбриши
  3. Smesa za gletovanje!!! To je taj tajni sastojak koji mi je falio.. Ooo, hvala puno! :*

    ОдговориИзбриши
  4. super je :) nije mi palo na pamet da bih mogla sama da napravim tablinu boju i da stvarno funkcionise,kupila sam jednom konzervu vec gotove i brzo potrosila...sigurno cu probati,samo jos da ukacim kako se na ceskom kaze masa za gletovanje :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hehehe, konsultuješ rečnik, pa onda napraviš KOLIČINU:)
      Ovde nisam uspela da nađem gotovu u crnoj boji, već samo zelenu. A nisam želela zelenu:)

      Избриши
  5. Sjajno! Znas koje si mi novce ovim ustedela? Inace stoje mi na Etsy wish list chalkboard etikete vec mesecima! Sad znam kako i sama da ih napravim! Hvaaaala!

    ОдговориИзбриши
  6. Uuuuh, deluje super lako! :) Javim cim probam Iv! :)

    ОдговориИзбриши
  7. Jao ja već mesecima opsedam sve žive prodavnice farbe u potrazi za takozvanom chalkboard paint i naravno me svi gledaju kao da sam pala s marsa! A moji pronađeni recepti su podrazumevali mrvljeni crep, pa to nije bilo baš lako naći! Hvala ti puno puno na ovom receptu! Je l misliš da može da se maže na zid, pošto ja već 6 meseci planiram da napravim ovo na zidu :)http://blog.stylizimo.com/2011/10/diy-get-organized-and-make-calendar.html

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ej, pa super!:) Drago mi je da sam ti pomogla.
      Nisam sigurna za mazanje ove boje po zidu, ali možeš da probaš na nekoj manjoj površini, da vidiš kako će se ponašati. Ne bi trebalo da ima problema, jer se glet masa i stavlja na zid, ali možda rezultat može zavisiti od podloge. Probaj:)
      Ja sam u prodavnicama nalazila boju za tablu, ali samo u zelenoj boji. Postoji crna, ali ređe nabavljaju.

      Избриши
  8. Анониман10. јун 2017. 17:06

    Cime se brisu krede sa tih ofarbanih povrsina? Da li se skida i izlize ta crna boja? Da li ostaje zamazano od krede? Hvala za recept..zelela bih da probam na vecoj povrsini na zidu pa.me zato sve ovo interesuje.. Hvala na odgovoru unapred.

    ОдговориИзбриши